Ilmailu - Elämää

Kuvia

Klikkaa kuvaa nähdäksesi sen isompana.

Kuvia jostain matkalta


[Lähtö Ivalosta]
Arrowilla lähtö Ivalosta Ouluun, kuvattu Piper Cherokeestani, jonka kanssa olimme retkellä syksyllä 2011.
[Ultra järven päällä]
Ultra sopeutuu hyvin Suomen maastoon, matkalla jossain keskisuomessa kesällä 2011.
[Lähestytään Hankoa]
Nokka kohti hangon kenttää, taustalla Suomenlahti kesällä 2011.

Kuvia paikallislennoilta


[kuva2]
Paikallislennolla tarkastelemassa kotiani ilmasta päin.
[kuva3]
Tästä on Kuusamontietä vielä 17 km Ouluun, C172:lla se vie 4 minuuttia.
[kuva4]
Nyt tulikin jo talvi. Maisema Simon kohdalta välillä Oulu-Kemi.
[kuva6]
Täytyihän se taloni katto tarkistaa talvellakin.
[kuva7]
Tässä näkymä Jäälijärven kohdalta etelään päin.
[kuva8]
Tornion pilkkikilpailut keväällä 2002.
[kuva10]
Lentoonlähtö Ylivieskan kentältä.
[kuva33]
Oululaisten ilmalijoiden perinteinen vappulento 1.5.2005, kuvassa ensimmäinen kolmesta parvesta.

Kuvia koneista maassa


[Hailuodossa 2011]
Tässä kuva kerhomme retkeltä Hailuotoon syksyllä 2011.
Tässä 3 kuvaa 36:n reittipisteen retkeltämme kesällä 2011, mukana OH-PJF ja OH-U570.
[Wredeby]
Välilasku Wredebyssä.

[Vampulassa]
Välilasku ja yöpyminen Vampulassa.

[Näkymä Vampulan tornista]
Näkymä Vampulan tornista.
[C185 amfibio]
Cessna 185 amfibiokellukkeilla Oulunsalossa kesällä 2011.
[kuva29]
Tässä silloinen koneeni Cessna 172 kotikentällä Oulunsalossa keväällä 2003.
[kuva30]
Tässä taas Oulun laskuvarjokerhon Cessna 182 myös kotikentällään Oulunsalossa keväällä 2003.
[kuva32]
Sitten itse asiaan. Talvi se on täällä pohjolassa, eli oikea kulkupeli on sukset. Minä, Tunturi-ilmailijoiden C180, kenkien ja suksien alla tietysti tunturi.
[kuva5]
Tämä oli hieno reissu. Siskoni mies aurasi kiitotien Ainolan kartanon viereiselle Torasjärvelle Ylitornion kunnassa (www.ainola.net).
[kuva9]
Työreissulla Ylivieskassa.
[kuva11]
Tässä bongattiin eräs kannuspyöräinen Cessna.
[kuva31]
Tästä ei pääse kuin veneellä tai sitten lentokoneella. Kuva Varjakasta Oulun lähistöllä.

Kuvia Korsikan matkalta


[kuva12]
OH-CVD 10 minuutin kuluttua Boråsissa Ruåtsin maalla.
[kuva13]
Juutinrauman sillan tarkistus matkalla Saksaan.
[kuva14]
Ja sitten ollaankin jo Leverkusenin kentällä Saksan maalla. Viereinen kone on kerhomme-Tervalentäjien juuri samanlainen Cessna.
[kuva15]
Kerhon kone lähti kotiin päin ja saimme uudet kumppanit Saksasta. Tuleva reittimme Korsikalle tutkitaan ennen lähtöä.
[kuva16]
Tässä näkymä Reinin laaksosta.
[kuva17]
Sitten Victor-Delta parkkeerattiin Ranskan Valencen nurmialueelle. Taustalla näkyvät alpit.
[kuva18]
Tässä Ranskan maalta eräs "pikkukylä".
[kuva19]
Kumpi on korkeammalla, Alpit vai Cessna.
[kuva20]
Ja sitten loppuosalla laskussa Cannesin kentälle. Taustalla näkyy välimeri.
[kuva21]
Rohkenin itsekin tulla yhteen valokuvaan. Taustalla Cannesin lennonjohtotorni on yksinkertaisen tyylikäs.
[kuva22]
Sitten Cessna sai paikan palmun alta Korsikan Calvissa.
[kuva23]
Korsikalla Ajaccion kaupungin lähettyvillä oli metsäpalo. Kuvassa sammutuskoneet menossa palopaikalle merellä suoritetun vesitankkauksen jälkeen.
[kuva24]
Ja tässäpä ihme, sortuuko törmä vai ei. Kuva Bonifacion kaupungista aivan Korsikan etelä nokassa.
[kuva25]
Välillä täytyy levätäkin. Kuva Hotel Santateresasta Bonifaciosta, joka on edellisen kuvan puhtaan valkoinen rakennus.
[kuva26]
Matkakumppanini Erkki ja Jyrki tekevät valmisteluita ennen lentoa, paikkana Bonifacio. Pian jää Korsika taakse.
[kuva27]
Paluumatkalla käytiin jälleen Cannesissa tankkaamassa. Kuvassa hulppea kaupunkiranta-maisema.
[kuva28]
Toi on vissiin 4 kertaa nopeampi, mutta montakertaa kalliimpi. Paikka on Avignon Ranskassa.